Trening

WHO, Verdens Helseorganisasjon, anbefaler fysisk aktivitet for bedre helse

Forskning viser at fysisk trening reduserer risikoen for:

  • Demens
  • Blodpropp
  • Lårhalsbrudd
  • Osteoporose
  • Depresjon

Vær aktiv for å oppnå:

  • Utholdenhet
  • Styrke
  • Skjelletstyrke – nedsatt risiko for osteoporose
  • Balanse

Fra 18 år-anbefales 150 minutter med moderat intensitet eller 75 minutter med høy intensitet pr uke. For å oppnå enda bedre helseeffekt bør dette økes til 300 minutter med moderat intensitet eller 150 minutter med høy intensitet pr uke. Utholdenhetstrening må være av minst 10 minutters varighet. Styrketrening 2 økter pr uke. Eldre med dårlig bevegelighet bør trene balanse minst 3 ganger pr uke.

 

Kontakt oss

 

Du kan bestille time på telefon hver dag fra 09.00 til 15.00, eller send oss en epost eller melding.

 

67 16 60 80

Otto Ruges Vei 80 ,1361 Østerås

post@osteraasklinikken.no

}

Åpningstider treningsenter

Mandag - Torsdag

07.30 - 21.00

Fredag

07.30 - 16.00

Lørdag

09.00 - 15.00